Thursday, July 4, 2013

32 weeks oredi

salam.

Ayat intro mcm biasa.lama betul x tulis blog kan.mcm biasa alasan nya bizi masyaallah..huhu

Alhamdulillah kandungan dh cecah 32 minggu skejap sgt rsa.dan x sedar pn dh cecah 8 bulan.berat x naik byk.dr 53kg skrg jd 62kg.perut org kta mcm pgnen 6 bulan.uhuk.tp alhamdulillah.bila perut agak kcil ni pergerakan agak laju jika dbndingkn mngndungkan haris dulu.Haris dulu msuk 8 bulan dh 70kg.siap kna consult ngn doktor lg sbb berat bdn naik byk sgt.yg ni doktor kta juz nice.baby pn aktif & ok.

Biasa la kan pegnen anak sulong mngada ngada nye lbih.tmbh2 laki lyn bab puteri kayangan.pkul 12 mlm pn sggup drive thru smata mata nk mkn double cheese.sblm bslin sempat lg request cheezy wedges.aku dulu kemaruk cheese.hambik ko.gemok gedempol.

31 weeks pregnancy
Tapi kali ini.berangan je la.mimpi pun blm tntu seindah dulu.laki duk jauh.makan je la ape yg ade bertemankan Haris yg setia jd peneman.tu pn klu dia nak teman.klu dia nk ber onar time mkn mmg mkn je la mne sempat.start pegnen haris berusia 11 bulan & now aku pegnen 8 bulan haris berusia 1 thn 7 bulan.mcm2 perangai keluar spjg 8 bulan ni.tp nmpak la pkembangan nk jd seorg abg tu.makin mngerti.boleh di suruh.rajin sgt.smpaikan bnda yg x di suruh pn dia buat jgk.sbg contoh ambik bju dlm almari n rendam dlm bilik air T_T.dia bkwan ngn aku je kan.so every single thing yg aku buat dia nk buat.sbg contoh lg..


  • Bgn pg aku nk mndi..aishh dia sibuk jgk angkut towel nk mndi.
  • aku nk bentang sejadah.nk smyg subuh.dia pn sibuk jgk nk bentang sejadah
  • aku nk iron bju..dia dh siap2 kt iron board..smbil pgg iron board ckp "nah nah.." nk bthu panas .
  • aku jmur kain..dia pn cri kain jgk nk jmur.
  • aku bsiap nk gi kje..dia pn sibuk kt cermin ckp "amey amey.." konon2 nk btau aku comel.haha
  • nak msuk kete,kna pstikan dia diangkut dlu sblm brg2 lain.klu x ntah kmana2 dia me round..sekian hal plak aku nk kejar.penat
  • dlm kete aku kna bckp ngn dia.mnyanyi.bzikir.bca alif ba ta.a b c n cd pn kna psg satu lagu je.lagu doa Dhuha UNIC.klu x dia mngmok.mls aku nk lyn amukan dia.layan je la..
  • msuk ofis bru aku leh duduk n rehat2 jap sblm msuk kelas.
  • blik kje ambik dia.bckp lg..
  • sampai kt umh aktiviti lyn dia main kt luar umh.sampai pkul 7 pm ok..grrr
  • msuk umh.mndi lg..smbil2 rendam bju yg perlu aku rndam(make sure air x byk.bahaya utk ank aktif) so dia ikut jgk aktiviti ni.
  • aku nk mkn dia pn sibuk cbuk heret high chair dia.
  • aku nk smyg dia pn smyg jgk smbil tadah doa n mulut kumat kamit..n say wooohh bakkkk (AllahuAkbar)
  • aku nk lipat kain dia pun sbuk nk lipat jgk..sambil btau ni baju abi..ni baju ummi..ni baju ayishhh..kje 1/2 jam jd 2 jam..hoho
  • aku nk tgk tv.cth berita.x dbenarkan.hanya channel 106 Indahnya iman yg dibenarkan slgi dia x tdo.so 7-730 lyn indahnya iman.8.830 lyn lg indahnya iman..hbs indah nya iman layan Animal planet plak channel 556.tu je channel yg dibenarkan klu haris celik mata..tgk binatang aje aku skrg ni.masyaallah..
  • kol 9.30 "ummiiii..nk chu chu.."
  • saat yg dtggu tggu..dia dh nk tidooo..leh la aku rilek2 lyn perasaan..huhu..
sgt suke dgn buldozer.dia pggl jaaaa..

see..pg2 dh spoil.kita nk ambik gmbr nk send kt abi
dia sibuk nak nangis nk dgr doa dhuha.skit pn x lh miss.huhu.soleh nye
dikau wahai anak T_T


ok.nk blik dh..babai..

2 comments:

Unknown said...

Salam kak.saya ada tanye soalan kat post akak yg psl husband akak interview suruhanjaya tenaga.leh tau x kalau essay in english tu pasal ape ye?thanks a lot kak :)

Pep@ri said...

dh rply kt post tu ;)